پارالمپیک توکیو| اولاد پنجمین نشان طلا را برای ایران به ارمغان آورد

16:44 - 08 شهريور 1400
کد خبر: ۷۵۳۶۶۷
دسته بندی: ورزشی ، سایر حوزه ها
پرتابگر وزنه کشورمان به مدال طلای بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو دست یافت.

- در ادامه مسابقات روز ششم بازی‌های پارالمپیک توکیو امروز (دوشنبه، هشتم شهریورماه) نمایندگان کشورمان در پارادوومیدانی به رقابت با حریفان خود پرداختند که مهرداد اولاد موفق به کسب مدال طلا در پرتاب وزنه (نابینایان و کم‌بینایان) شد تا پنجمین مدال طلای کاروان ورزشی کشورمان به دست آید.

در رقابت‌های پرتاب وزنه مردان کلاس F11 ایران دو نماینده داشت که باید برای رسیدن به مدال با ۹ نفر رقابت می‌کردند. مهدی اولاد و نورمحمد آرخی نمایندگان ایران در پرتاب وزنه بودند که اولاد با ثبت ۱۴.۴۳ به مدال طلا رسید.

اولاد در پرتاب اول ۱۳.۵۳ را پرتاب کرد. در پرتاب دوم ۱۴.۱۲ و در پرتاب سوم هم ۱۴.۰۱ را به ثبت رساند. او در حرکت چهارم و پنجم هم با ثبت رکورد ۱۴.۴۰ و ۱۴.۴۳ دو بار پیاپی رکورد شخصی اش را افزایش داد و در نهایت هم در پرتاب ششم ۱۳.۷۹ را به ثبت رساند تا پرتاب پنجم او را به مدال طلا برساند.

همچنین نورمحمد آرخی هم با ثبت ۱۲.۷۸ در رده ششم قرار گرفت. آرخی در حرکت اول ۱۲.۷۸ را ثبت کرد که بهترین پرتاب او هم بود. او در حرکت ۱۲.۴۷ را ثبت کرد و حرکت سوم هم خطا اعلام شد. در حرکت چهارم ۱۲.۴۷ و در حرکت پنجم هم ۱۲.۴۴ را ثبت کرد. پرتاب ششم او هم خطا اعلام شد.

آلساندر دا سیلوا با ثبت ۱۳.۸۹ به مدال نقره رسید و مدال برنز هم به اونی تاپیا از ایتالیا با ثبت ۱۳.۶۰ رسید.

در این رقابت‌ها ورزشکاران کشور‌های اکراین، ایتالیا، برزیل، کراواسی، روسیه، لهستان، اسپانیا، گوام حضور داشتند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *